Slovo rank je zdrojem častých zmatků, protože znamená víc různých věcí. V angličtině znamená rank hodnocení, a proto když se v anglických zdrojích mluví o ranku, často se myslí řazení výsledků při hledání dotazu. V české odborné komunitě se ustálilo jednodušší pojetí ranku jako nějaké číselné hodnocení nezávislé na hledaném dotazu.

Nejslavnějším rankem je PageRank, který pochází od Googlu,
ale v českém prostředí je docela důležitý S-rank od Seznamu.
Každý vyhledávač tedy má svůj rank (v praxi má každý vyhledávač ranků mnohem víc, ale navenek propaguje jeden).

Projevuje se hodnota ranku v řazení výskedků? Ano, ale málo. Například o slavném Google PageRanku je známo, že je jenom jedním z asi dvou set signálů, které se na celkovém řazení výsledků podílejí. Podobně je to u Seznamu, kde je sice signálů méně, ale S-rank je pouze jedním z nich.

Ranky se počítají různě, ale nejčastěji se uvádí, že se počítají z odkazové sítě, tedy z toho, z jakých stránek se na počítanou stránku odkazuje. U PageRanku je to dokonce jediný vstup výpočtu. I u S-ranku se ví (ačkoli je konkrétní mechanismus výpočtu tajný), že se počítá z odkazů.

Každá stránka (přesněji každé URL a ještě přesněji každá kanonická množina) má vevnitř ve vyhledávači přidělen svůj rank, který se používá na různé věci.

Jedním z použití ranků je, jak už jsem zmínil, malý vliv na řazení výsledků.
Ranky se výrazně používají na řízení crawlera (jak často robot stránku navštíví, které nové odkazy sleduje a které ne).
Dalším vlivem je že se nějaká odvozenina ranku zobrazuje uživatelům nějakého toolbaru.






optimalizace PageRank.cz
Romanovy stranky
© 2009 - 2011 | WideZone™ | All rights reserved
Romanovy stranky

optimalizace PageRank.cz

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one